آمار خيره كننده اپل: فروش آيفون به 3 ميليارد دستگاه رسيد

تيم كوك، مديرعامل اپل، در جريان گزارش مالي سه ماهه سوم اين شركت اعلام كرد كه اپل از زمان عرضه اولين آيفون در سال 2007، موفق به فروش 3 ميليارد دستگاه از اين محصول شده است. اپل در سال 2016، يعني 9 سال پس از معرفي آيفون، به ركورد فروش يك ميليارد دستگاه رسيد. بنابراين اپل تنها در 9 سال گذشته موفق شده 2 ميليارد آيفون ديگر به فروش برساند كه اين موضوع نشان دهنده محبوبيت اين گوشي هوشمند است. هرچند اپل اكنون به چنين موفقيت بزرگي دست يافته، اما وضعيت سهام اين شركت در سال جاري چندان درخشان نبوده است. غول كوپرتينويي از نظر ارزش بازار، پس از انويديا و مايكروسافت در جايگاه سوم قرار دارد و بخشي از درخشش خود را از دست داده است. فروش بسيار خوب آيفون در سه ماهه گذشته بااين حال، آمار فروش آيفون در سه ماهه اخير فراتر از پيش بيني ها بوده و شايد همين موضوع دليل اصلي خوش بيني اپل باشد. آيفون براساس اطلاعات منتشرشده از جلسه مالي اخير اپل، فروش آيفون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزايش يافته و 44.6 ميليارد دلار درآمد براي اپل ايجاد كرده است. اين رقم نزديك به نيمي از درآمد كل اپل در اين فصل بوده كه درمجموع 94 ميليارد دلار اعلام شده است. بااين حال، برخي تحليلگران ازجمله مارك گرمن، خبرنگار ارشد بلومبرگ، معتقدند كه اين افزايش ممكن است فروش موقتي باشد. به گفته او، شايد بسياري از كاربران آمريكايي به دليل نگراني از افزايش احتمالي قيمت آيفون در پي سياست هاي تعرفه اي دونالد ترامپ، تصميم به خريد زودتر اين گوشي گرفته باشند.